Prema evropskim istraživanjima jednog univerziteta u Velikoj Britaniji, kada je u pitanju učenje stranih jezika, od 30.000 anketiranih polaznika na kursevima stranih jezika, 69% su činile osobe ženskog, a 31% osobe muškog pola.
Takođe, u Francuskoj je sprovedeno istraživanje gdje su na ukupnom broju od 110.813 učenika stranih jezika, 74.1% činile žene. Mnogo se raspravljalo o toj temi i o tome zašto je ova razlika toliko velika.
Došlo se do nekoliko potencijalnih razloga koje ćemo vam predstaviti u daljem tekstu.
Ako se malo vratimo dva vijeka unazad, tačnije u 19. vijek, možemo vidjeti da je učenje stranih jezika bio osnovni element u obrazovanju mladih buržoaskih žena. Tada je obrazovanje bilo rezervisano samo za elitu. Srećom, danas je učenje stranih jezika skoro svima dostupno, počevši od obrazovanja u osnovnim i srednjim školama, preko kurseva u školama stranih jezika, pa i putem interneta i aplikacija.
Najpopularnija teorija i ono čemu se pridaje najveći značaj je istraživanje prema kome je ustanovljeno da ženski mozak pokazuje veću aktivnost u oblastima koje se koriste za kodiranje stranog jezika. Sa druge strane, mozak muškaraca pokazuje više aktivnosti u oblastima povezanim sa vizuelnim i slušnim funkcijama.
Za muškarce, najefikasniji način učenja jezika je učenje vizuelno (gledanjem zapisane riječi), kao i usmeno (slušanjem i ponavljanjem). Muški mozak je analitičniji i samim tim muškarci više vole strukturirani rad, dok su žene intuitivnije i više vole slobodne umjetnosti. Štaviše, žene će više kreativno stvarati tokom procesa učenja nego muškarci.
Žene će se uključiti u sve kompetencije učenja jezika, od konverzacije pa sve do pisanja i čitanja, dok će se muškarci držati samo male i ograničene šake metoda učenja, sprečavajući ih da napreduju sa jezicima.
Studije su takođe dokazale da su društvene veze i prijateljstva koja mogu proizaći iz razgovora takođe jači motivator ženama nego muškarcima. Žene su više vođene ličnim nagradama (a učenje stranog jezika je poznato kao vrlo korisna vještina), dok muškarce pokreću drugi faktori, poput statusa ili položaja.
Dio problema je možda činjenica da se jezici doživljavaju kao ženski domen (na način na koji se npr. inženjering može shvatiti kao muški domen).
Stereotipizacija ženskih i muških poslova zasigurno ostavlja utisak na nas u nekom trenutku. Na primjer, nastavnici jezika na nivou osnovne i srednje škole obično su žene, što znači da djeca od malih nogu povezuju jezike sa svojim instruktorkama i zato će ih više djevojčica smatrati uzorima.
Muškarcima sada ostaje da poprave ovaj statistički rezultat, te prvi korak ka tome može biti odluka da u 2021. nauče neki novi strani jezik, a u prilog tome mi smo za vas spremili bogat program.