Nije lako fokusirati dječiju pažnju u današnje vrijeme kada disciplina nije imperativ a autoritet nastavnika se smatra suvišnim i kontraproduktivnim. Potrošačko društvo nameće nove standarde a potrošnja i uživanje predstavljaju jedine vrijednosti. Pozicija djeteta u ovakvom društvu nije adekvatna. Šta im drugo preostaje nego da „uživaju“ u izobilju koje im se pruža? Kompjuterske igrice, televizija, mobilni telefoni, stotine igračaka – kako da dijete osmisli neku stimulativnu igru usljed tolike ponude? Ništa ne mora samo, sve mu se nudi na tacni. Troši silno vrijeme samo na razgledanje igračaka kojima ga roditelji zasipaju, a pažnja je angažovana tek toliko da proprati šta je novo u ponudi – nekoliko sekundi.
Samo ako su stimulisana na pravi način pod vođstvom kompetentne osobe djeca mogu prepoznati i razviti sopstvene sposobnosti. Ne može se doći do formiranja sinapsi među nervnim ćelijama ako dijete odrasta u svijetu koji ne cijeni znanje, povezivanje naučenog i obrazovanje.
Zato odredite broj sati koje smiju provesti u gledanju televizije i igranju igrica dnevno, izaberite zajedno manji broj igračaka kojima se mogu igrati tokom jedne nedelje, a ostale odložite na neko vrijeme. Ovako ćete imati više vremena za razne stimulativne aktivnosti: igrajte se, svirajte, trčite, pjevajte, računajte sa svojom djecom, pričajte priče, maštajte i zajedno učite brojeve, slova, simbole, boje…
Milica Dragićević